En ny rapport viser, at det ikke længere er nok med kortsigtede kampagner med skræddersyede tilbud i kampen om forbrugernes opmærksomhed op til julehandlen. Indsatsen bør allerede starte i januar. 

I en tid hvor forbrugerne står over for flere valg end nogensinde før, er der en intens kamp blandt virksomheder om at få forbrugernes opmærksomhed. Selv om der er lang tid til jul, bør virksomheder allerede nu overveje deres strategi for den kommende julehandel.

På baggrund af en rapport, som Adobe netop har offentliggjort, fremlægger de en række anbefalinger, som virksomheder kan fokusere på i en tid, hvor digitale kampagner og buzz words som omnichannel fylder.

 

Rapportens tre konklusioner
1. Succesfuld julekampagne begynder allerede i januar

Det er vigtig at give forbrugerne en god kundeoplevelse hele året rundt for at blive det naturlige valg, når julehandlen begynder.

2. Næsten en tredjedel af nethandel sker på mobilen

Under julehandlen i 2018 stod smartphones for mere end halvdelen af alle besøg på amerikanske hjemmesider. Det er første gang nogensinde, at de små computere udgør 51,4 procent.

3. Fokus på både e-handel og fysiske butikker giver pote

Virksomheder, som formår at skabe gode kundeoplevelser både i fysiske butikker og via e-handel, har et godt potentiale til at styrke sin position hos forbrugerne.

 

Rapporten, som er foretaget af Adobe, er udarbejdet på baggrund af indsamlet data fra over en million besøg på amerikanske hjemmesider fra den 1. november til den 31. december 2018.

Du kan læse mere om de forskellige trends, som Adobe fandt frem til i rapporten her.