Sofacompanys succes blev skabt online – nu er fokus på ekspansion af fysiske kundeoplevelser
Under mottoet "Home of Consumer Goods" vil Messe Frankfurt tilbyde verdens mest innovative og omfattende udvalg af forbrugsgoder fra 2023
Fritz Hansen om digitaliseret produktprogram og ny hjemmeside: ”Et nødvendigt supplement i kunderejsen”
PEJ COLOUR CRUSH: Behagelig brun der får os til at sænke farten, stresse af og mærke efter
Coronakrisen har udfordret forbrugernes stigende præference for mere private sociale medie
Ikea søger samarbejdspartnere blandt indiske bygherrer til deres nye ‘show homes’, hvor kæden vil etablere komplet møblerede lejligheder og satse på B2B-markedet.
Den svenske møbelgigant Ikea søger samarbejdspartnere blandt indiske bygherrer i Hyderabad, hvor kæden tidligere i år åbnede sin første butik.
Grunden til Ikeas søgen er et nyt tiltag fra koncernen, som går ud på at etablere komplet møblerede ’show homes’ i kommende boligprojekter. Her vil Ikea fremvise deres produkter i lejligheder for at give købere en idé om, hvordan deres hjem vil tage sig ud møbleret med Ikea-produkter. Ideen er sammenlignelig med måden, som bygherrer ofte laver prøvelejligheder for at tiltrække potentielle købere.
”Fremadrettet er B2B også et vigtig område for os. Vi ved på nuværende tidspunkt, at der i Hyderabad bygges omkring 1000 nye hjem ugentligt. Vores ambition er at skabe kontakt og være den valgte samarbejdspartner på byggeprojekterne,” siger John Achillea, manager for Ikeas butik i Hyderabad, i et interview til Livemint.
John Achillea fortæller videre, at Ikea i øjeblikket forsøger at skabe kontakt til mulige samarbejdspartnere, og at kæden taler med virksomheder som Ramky Group for at implementere show homes-konceptet
”Vi er ikke interesserede i at forhaste os. Det er ikke blot en udstilling, men møblerne tilhører lige så meget vores partnere. De betaler ikke for det, men det er os, der fremviser vores fælles produkt, som vi får lov til at komme og fortælle om,” fortæller John Achillea.
Show Homes er ikke et ukendt eller nyt koncept, da bygherrer i forvejen benytter sig af samarbejder med design- og møbelvirksomheder flere steder i verden.