Efter en årrække med underskud melder IDdesign nu klar med en ny strategi, der skal øge indtjening og styrke virksomheden.  Et led i den nye strategi er blandt andet sammenlægning af de to af koncernens kæder, som medfører, at 47 medarbejdere mister deres job.

IDdesign tager nu konsekvensen af en årrække med underskud, og er nu klar med en ny strategi, der skal øge indtjeningen og styrke virksomheden.

Et led i den nye strategi er blandt andet sammenlægning af de to kæder Ilva og Idemøbler. Blandt de sammenlagte funktioner er marketing, koncept og butiksdrift, hvor kæderne hidtil har haft hver deres afdeling på IDdesigns hovedkontor i Sabro.

”Siden jeg tiltrådte stillingen som administrerende direktør i IDdesign 1. maj i år, har jeg arbejdet på at kunne præsentere en ny strategi, som skal sikre, at IDdesign kan levere overskud. Her har vi vurderet, at det bedste vil være at sammenlægge de to kæder. Der vil stadig stå henholdsvis Ilva og Idemøbler på butikkerne rundt omkring i landet, men internt sammenlægges alle centrale funktioner, ligesom der fremover vil være fælles sortiment og én fælles tilbudsavis,” siger administrerende direktør i IDdesign, Rami Jensen, i en pressemeddelelse.

Sammenlægningen betyder også, at 47 medarbejdere enten skal afskediges eller vil blive tilbudt et job et andet sted i Lars Larsen Group. Den nye strategi indeholder også lukning af Idemøblers butikker i Brørup og Ribe, som tilsammen beskæftiger 15 medarbejdere, der alle vil blive tilbudt nye stillinger inden for Lars Larsen Group.

Læs også: Rekordomsætning hos Jysk Nordic

”Det er jeg selvfølgelig utrolig ked af. Men med forventning om, at det netop overståede regnskabsår ender med et underskud på omkring 100 millioner kroner, har jeg måttet træffe nogle nødvendige beslutninger. Til gengæld har vi her en fordel af at være en del af Lars Larsen Group, og jeg håber, at vi kan tilbyde mange af de afskedigede medarbejdere en stilling i et af de øvrige selskaber indenfor gruppen,” fortæller Rami Jensen.

Rami Jensen understreger, at det er helt centralt at fastholde fokus på den gode kundeoplevelse. Fremover kommer der kun én tilbudsavis, og både i butikker og online vil kunder opleve, at udvalget i sortimentet vil blive større.