I forbindelse med Milan Design Week lancerer Copenhagen Design Agency onlineplatformen Nordic Design Trace. En platform, der ved hjælp af et oversigtskort, skal skabe overblik over de nordiske udstillinger og brands under designugen.
Med mindre end tre uger til at Milan Design Week løber af stablen, lancerer Copenhagen Design Agency onlineplatformen Nordic Design Trace. Platformen, som har to overordnede funktionsværktøjer, er skabt i håb om at give et overblik over nordiske brands, virksomheder og udstillinger, som deltager under de seks designdage i Milano.
”Milan Design Week er en skøn blanding af designpræsentationer og kulturelle events, der finder sted på blot seks dage. Med mere end 400.000 besøgende og utallige udstillinger kan det være svært at få det fulde billede over de mange udstillere, og det kan være svært at navigere og planlægge sin sparsomme tid,” fortæller de to indehavere af Copenhagen Design Agency og stifterne bag Nordic Design Trace, Kristian Kastoft og Anders Kongskov, og konkluderer:
”Vi besluttede derfor at udarbejde en digital platform med oversigt over brands og udstillinger fra de nordiske lande, der er præsenteret på designugen i Milano.”
Udover oversigtskortet, som er en af Nordic Design Traces hovedfunktioner, indeholder onlineplatformen også en del content i form af artikler, nyhedsmails og pressemateriale. Indholdet skal være med til at sætte fokus på de nordiske brands og designere.
”Foruden oversigtskortet driver Nordic Design Trace en kommunikationskampagne, som er særligt målrettet internationale designjournalister og meningsdannere for at give de nordiske udstillere ekstra impact i Milano,” siger Anders Kongskov og Kristian Kastoft.
Onlineplatformen omfatter flere brands fra blandt andet Sverige, Danmark, Finland og Norge såsom Normann Copenhagen, Fritz Hansen, Tom Rossau og Artek. Det er gratis for brands og andre udstillere at være placeret på platformens oversigtskort under Milan Design Week.
Du kan se platformen her.