Det danske designbrand er blevet kendt for sine farverige boligtekstiler, der er skabt med fokus på design, kvalitet og bæredygtighed.

Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen var på udkig efter lækkert sengetøj, der kunne gøre en forskel i deres hjem. Design og kvalitet var en vigtig faktor sammen med økologiske værdier – og som ikke skulle koste en formue. Da det ikke lykkedes at finde det i markedet, måtte de skabe det selv. Og sådan blev Homehagen til. I dag er det fortsat de økologiske tekstiler, der er det bærende element i virksomhedens DNA. Homehagen designer luksuriøse og farverige boligtekstiler, som er produceret på en ansvarlig måde.

”Vores etik er bygget på en stærk forpligtelse til kvalitet. Samtidig er vi drevet af en stor ansvarsfølelse og af at skabe noget brugbart og smukt, der holder. Vi har fokus på, hvordan vores virksomhed påvirker både mennesker og planeten – fra landmand til forbruger og alt derimellem. Som vi ser det, er det at drive en bæredygtig virksomhed en moralsk forpligtelse,” fortæller Henrik Pedersen.

 

Portugisisk håndværkstradition

Mændene bag Homehagen har baggrunde i interiør– og modebranchen i både København og London. I dag har de base på Frederiksberg, hvor de også har butik. Selve produktionen af deres håndklæder, kåber og sengetøj foregår til gengæld i Portugal.

”Vi er stolte af, at vores produkter er vævet i Portugal, hvor traditionelt håndværk og fine kvaliteter har været en fremtrædende del af deres kultur i århundreder. Vores fabriks historiske arv og kultur inden for produktion af boligtekstiler, kombineret med deres engagement i kvalitet og dedikation til håndværket, gør dem til den ideelle partner for os. Deres ekspertise kommer tydeligt til udtryk i hver eneste detalje af vores tekstiler – hvad enten det er i vores bløde håndklæder eller i vores sengetøj,” siger Jan Oliver Booth.

Kollektionerne er designet ud fra ønsket om at skabe tidløst design i en høj kvalitet, der skal kunne holde hele livet.

Hvert køb skal have værdi

Homehagen har travlt for tiden. De arbejder på at opbygge stærke og velstående partnerskaber med deres B2B-kunder. Det skal Formland blandt andet været med til at understøtte. Den bæredygtige udvik­ling er altid omdrejningspunktet i Homehagens beslutninger, og lige nu er det, der står nærmest for, den bæredygtige vækst og udvidelse af deres kollektion af boligprodukter.

”Vores langsigtede mål er at blive et fuldt ud bæredygtigt brand, der tilbyder vores kunder ikke kun et udvalg af kreative muligheder til at dekorere deres hjem, men også bemyndiger dem til at have en positiv indvirkning på miljøet. Vi ser en verden for os, hvor vores kunder har valg, der er i overensstemmelse med deres værdier, hvor hvert køb bidrager til at beskytte vores planet,” forklarer Jan Oliver Booth.

Formland er en betydningsfuld platform

På Formland Spring-messen i starten af 2023 var det første gang, at man kunne opleve Homehagen i messeregi. Formland gav brandet en platform til at fremvise deres design og forbinde dem med ligesindede personer. Derfor er de også tilbage på Formland Autumn-messen. Denne gang i One-området.

”Vi er taknemmelige for den viden og de relationer, vi opbyggede under Formland sidste gang. Det bidrager uden tvivl til vores fortsatte vækst og succes. Nu sigter vi mod at øge vores brandbevidsthed yderligere og skabe nye værdifulde forretningspartnerskaber. Vi anerkender betydningen af denne platform til at vise vores unikke produkter frem og forbinde branchefolk, der deler vores vision for design og bæredygtighed,” fortæller Henrik Pedersen.

Til augustmessen fremviser Homehagen deres udvidede håndklædekollektion, badekåber samt nye farver og design.

Foto: Homehagen