Den danske legetøjsvirksomhed ser frem til at vise deres univers frem på Formland og få gode ordrer enten på messen eller gennem deres B2B-webshop.

Maileg, som næste år kan fejre 25-års jubilæum, har igennem alle årene været blandt udstillerne på Formland. På Autumn-messen vil brandet endnu en gang været at finde på udstillerlisten, men denne gang i det nye område, som er allokeret til børn. Her glæder brandet sig til at præsentere de besøgende for en oase af fantasi og leg.

”Vores DNA er forbundet med fantasien og legens kraft. I vores univers kan en tændstikæske være en seng til mus, prinsesser er perfekte ledsagere til teselskaber, og eventyr kan opstå under en hyggelig skovtur,” fortæller Dorthe Mailil, som er grundlægger og kreativ direktør hos Maileg.

For Maileg er det vigtigt at deltage i messer, da det giver mulighed for at møde kunderne ansigt til ansigt og skabe en unik forbindelse. På messerne kan Maileg også præsentere deres nyheder ’live’ og inspirere kunderne til indretning og dekoration i deres butikker. ”Selvom mange ordrer stadig bliver afgivet på messerne, så bruger nogle kunder det som et ’showroom’ og placerer først deres ordrer online senere, da vores B2B-platform er meget velfungerende og veludviklet,” forklarer Linda Moos Kamp, som er Sales and Opera­tion Manager i virksomheden.

Hos Maileg er de begejstrede for at være en del af Formland, hvor de glæder sig til at møde både nye og eksisterende kunder og give dem en unik oplevelse.

”Vi ønsker at gøre kunderne opmærksomme på bredden i vores sortiment og inspirere dem med vores nye kollektion. Vi sætter stor pris på den positive feedback, som vi får fra vores kunder, og det er fantastisk at mærke, hvordan de bliver inspireret af Mailegs univers,” siger Linda Moos Kamp.

 

 

Øget fokus på e-handel og marketingindsats

De seneste år har Maileg haft en flot vækst, og tidligere på året blev legetøjsvirksomheden solgt til en svensk og en britisk kapitalfond. Spørger man til, hvad frem­tiden byder på for Maileg, lyder svaret fra grundlægger og direktør Erik Mailil:

”I den nærmeste fremtid vil vi have et øget fokus på vores e-handel i hele Europa og USA. Vi ønsker også at etablere brandet i Kina med vores eget lager. Derudover har vi planer om at øge vores marketingindsats, især inden for video og stop motion. Denne type indhold passer perfekt til Mailegs univers, da det er nonverbalt og kan forstås af alle uanset sprog.”

På længere sigt har de hos Maileg planer om at udvide deres salgsområder til andre lande uden for EU og USA, hvor det vil give mening at etablere sig. Det kan blandt andet være større lande i Sydamerika, Indien og andre dele af verden.

”Vores vision er at sprede vores magiske univers til nye horisonter og dele glæden ved leg med endnu flere mennesker rundt omkring i verden,” lyder det afslutningsvist fra Dorthe Mailil.

Foto: Maileg