Designvirksomheden Normann Copenhagen kan nu fejre åbningen af sin allerførste franchisebutik i Sydøstasien.

I sidste uge bragte 365DESIGN en artikel om designvirksomheden Normann Copenhagen i anledningen af virksomhedens 20-års jubilæum. Her afslørede virksomhedens ene stifter og CEO, Poul Madsen, at Normann Copenhagen henter en stor del af sin omsætning på eksport særligt på markeder som Asien og USA, der er i stor vækst.

I en pressemeddelelse løfter Normann Copenhagen nu sløret for, at de kan slå dørene op til sin allerførste franchisebutik den 3. oktober 2019 i Manilla på Filippinerne.

Virksomheden distribuerer til 87 forskellige lande og har shop-in-shops i samarbejde med flere af sine retail-partnere, men det er første gang, at virksomheden lader en ekstern partner åbne en monobrand butik.

I de seneste fem år har Normann Copenhagen oplevet en gennemsnitlig vækstrate på 20-25 procent på det asiatiske marked – derfor faldt valget naturligt på Manila som lokation til den første franchisebutik.  Poul Madsen mener, at netop denne lokation kan styrke Normann Copenhagens position og synlighed på markedet, og de er sikre på at have fundet den helt rette samarbejdspartner til at stå i spidsen for deres første franchisebutik:

”Når man skal overlade ansvaret for at videreformidle sit brand, bliver det personligt og følelsesladet. Det kræver en vished om, at det bliver drevet, som man selv ville drive det. Det kræver en ligesindet partner, som har den nødvendige know-how og den rette organisation og erfaring. Vores lokale partner er stærk i franchise, og vi har stor tillid til deres tilgang,” udtaler Poul Madsen.