Den danske familievirksomhed har rundet en milepæl med sin butik nummer 200. Nu fortæller detailkæden om planerne for de kommende tre år, der byder på endnu flere fysiske butikker.
Søstrene Grene åbnede sin første butik på Strøget i Aarhus tilbage i 1973. Siden da er det gået stærk for den danske detailkæde, der i dag befinder sig i 16 lande og i sidste uge kunne åbne butik nummer 200 i Nykøbing Falster.
Åbningen af den nye butik var en milepæl for detailkæden, der dog ikke lægger skjul på fremtidens planer. Mens mange andre aktører i detailhandlen sætter mere fokus på nethandel, er kernen i Søstrene Grenes koncept fortsat de fysiske butikker.
Derfor forventer Søstrene Grene at åbne ydereligere 150 nye butikker inden for de kommende tre år – samtidig med, at kæden også kigger på helt nye markeder.
Læs også: Søstrene Grene har succes i børnehøjde
”Vi er meget taknemmelige for, at vores kunder i Danmark og i udlandet tager så godt imod Søstrene Grene og vores særlige butikskoncept med labyrintagtige gange, klassisk musik og behageligt, dæmpet lys og farvekoordinerede varer. Konceptet er ens, uanset om du besøger en Søstrene Grene-butik i Nykøbing Falster eller Tokyo. Vi vil gerne give vores kunder en anderledes butiksoplevelse og et afbræk fra en travl hverdag,” fortæller Mikkel Grene, adm. direktør og medejer af Søstrene Grene, i en pressemeddelelse og fortsætter:
”Vi er stolte over, at der er så stor efterspørgsel efter Søstrene Grene, men ekspansion og vækst har aldrig været et mål i sig selv. For os er det vigtigste at gøre tingene ordentligt og sørge for, at vores værdier og kultur hele tiden er med.”
Søstrene Grene har for nyligt bygget et 30.000 kvadratmeter stort, nyt logistikcenter, da de mener, at planerne om vækst og ekspansion kræver det rette logistiske setup.