I går aftes blev Dansk Erhvervs E-handelspris uddelt endnu en gang. Møbel- og interiørbranchen kom på vinderpodiet for prisen Bedste Grønne Tiltag.
Blandt 29 indstillede til specialprisen, Bedste Grønne Tiltag, var det tekstilvirksomheden fra Djursland, Kvadrat, der løb med guldet.
Kvadrat vandt for deres Carbon Neutrality-værktøj, der hjælper kunderne med at vælge produkter med lavest mulig klimabelastning.
”Vi er enormt stolte af at vinde. Vi er i en forurenende industri, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for at hjælpe vores kunder med at blive mere grønne. Det er fantastisk at blive hædret for det,” siger Njujsa de Gier, SVP for Marketing & Digital ved Kvadrat i en pressemeddelelse.
”Og så er vi ekstra stolte af, at juryen kvitterer for, at alt vores arbejde er dokumenteret. Det betyder meget for troværdigheden, som virkelig er vigtig på det her område,” tilføjer Vigga Jacobsen, Head of Digital hos Kvadrat
Vinderne vælges suverænt af en uvildige juryer bestående af eksperter fra branchen. Dansk Erhverv er facilitator og er ikke repræsenteret i juryen.
Andre vindere i branchen
Af øvrige brands fra branchen vinder Royal Copenhagen i kategorien bedste B2C-virksomhed med online omsætning på under 100 mio. kroner. Royal Copenhagen vinder for at have iværksat en digital transformation af en næsten 250 år gammel virksomhed og kombineret det med en evne til at balancere mellem forhandlerled og slutbrugere.
Juryen siger desuden:
“Deres fokus på personalisering og innovative services og produkter har hjulpet dem med at skabe en kongelig shoppingoplevelse online, der nu giver dem en yderst fortjent E-handelspris.”
Derudover vinder Imerco for bedste omnichannel-virksomhed. Det begrundes med deres store investeringer i omnichannel i 2022.
Juryen skriver:
“Deres “True Omnichannel”-strategi betyder blandt andet, at et salg er et salg upåagtet kanal og kunder kan bytte på tværs af kanaler og butikker… Alt i alt er årets vinder en helstøbt omnichannel-løsning.”
Foto: Vinia Media og Kvadrat