Dansk designkæde har vind i sejlene og præsenterer et rekordregnskab med vækst på både top- og bundlinje.
Danske Bolia.com har netop præsenteret tal fra designkædens kommende regnskab, som viser vækst i både omsætning og på bundlinjen.
Den samlede internationale omsætning passerede 800 mio. kroner eksklusiv moms – en vækst på 18 procent i forhold til året før. Årets resultat før skat lyder på 70,5 mio. kroner mod 66 mio. kroner i forrige regnskab.
Læs også: Bolia åbner første konceptbutik af mange
“Vi har nu for syvende år i træk haft tocifrede vækstrater, men vores globale potentiale er stadig uendeligt stort. Det er derfor vi, sideløbende med vores egen fysiske og digitale ekspansion, også etablerer samarbejde med dygtige globale forhandlere og udvikler det nye spændende collab med verdens største kontorindretningsvirksomhed, Steelcase,” udtaler Lars Lyse Hansen, CEO for Bolia.com, i en pressemeddelelse.
I det forgangne regnskabsår har Bolia.com investeret i ekspansion på markeder som Holland, Belgien, Østrig og Schweiz.
Læs også: Bolia indgår samarbejde med amerikansk gigant
Men på trods af den øgede fokus på eksport og ekspansion, så vil kæden ikke miste fokus på kernekompetencerne.
“Vi er et designfirma, som ønsker at konkurrere blandt verdens absolut bedste, så selv om vi øger vores internationale ekspansionstakt, vil kvalitet altid blive prioriteret frem for kvantitet,” udtaler Lars Lyse Hansen.
I det nye år vil Bolia.com allerede til foråret åbne kædens første butik i Paris, som samtidig bliver startskuddet til en række butikker rundt om i Frankrig.
Foto øverst: Bolia.com