Da det dengang nystiftede designbrand Hübsch deltog på Formland for første gang i 2011, var messen med til at sikre virksomheden sine allerførste kunder. Siden har Hübsch været trofast udstiller på Formland, og ifølge firmaets Sales & Marketing Director, Daniel Henriksen, har messen hver gang været med til at sikre Hübsch både kunderelationer såvel som et vigtigt udstillingsvindue over for udenlandske markeder.

Hvornår udstillede Hübsch første gang på Formland, og hvordan har messen udviklet sig siden dengang?

Vi udstillede første gang på messen i foråret 2011. Her havde vi vores allerførste kollektion med, og Formland var en helt naturlig måde for os som virksomhed at skabe et kundegrundlag i Danmark. Vi havde reelt ingen kunder inden deltagelsen, men det fik vi hurtigt. Messen var i 2011 en decideret handelsmesse, hvor man deltog med henblik på at optage ordrer og få nye kunder, samt pleje eksisterende kunder. Som alle andre messer, vi deltager på, har vi især i de seneste år oplevet en tilbagegang på handelsdelen, mens kundedelen er uændret. Der er i dag langt mere fokus på at skabe interesse for sit brand og inspirere de besøgende, og så ligger handelsdelen i højere grad efter messerne. Formland har i vores optik forsøgt på positiv vis at bidrage til inspirationsdelen, som er meget i fokus på Formland i forhold til andre messer. Vi mener klart, at det største inspirationsunivers findes på Formland sammenlignet med andre messer.

Hvordan har Formland været med til at udvikle jeres virksomhed og kunderelationer?

Vi har udstillet på samtlige Formland-messer siden 2011, med undtagelse af én messe, så Formland har stor andel i udviklingen af især vores kunderelationer. Frem til 2018 havde vi ikke eget showroom, så i de første syv år var Formland på sin vis showroom for vores danske kunder. Formland har altid været meget lydhør for idéer til samarbejde, hvor vi i sammen med messen har kunnet udvikle os – og vores kunderelationer. Der har Formland også skillet sig ud med fleksible løsninger sammenlignet med andre messer.

Hvorfor vælger I fortsat at udstille på Formland, og hvilket udbytte giver det jer?

Vi udstiller på Formland i et andet format i dag, end vi har gjort tidligere. Vi har eget showroom 10 minutter fra messen, som også er åbent under messen. På Formland kan vi møde de kunder, som kun har få dage til at besøge mange brands, og derfor ikke har tiden til showroom-besøg. Disse kunder ville vi ikke selv kunne tiltrække. Derudover er Formland også vores visuelle visitkort til at få kunder i eget showroom. Det kan selvfølgelig være under messen, men mindst lige så meget for at få besøg af kunderne i eget showroom på andre tidspunkter af året. Så Formland er i dag lige så meget et ekstra, og meget vigtigt, ben i vores arbejde med at få kunder i showroomet hos os.

Hvordan adskiller Formland sig fra andre messer, og hvad lykkes Formland særlig godt med?

Formland adskiller sig absolut mest på det inspira­tionsunivers, de tilbyder de besøgende. De har altid haft enormt stort fokus på dette område, der uden tvivl har stor tiltrækningskraft. Det gælder både trendzoner og foredrag, som er en rigtig velfungerende kombination af oplevelser. Formland adskiller sig også i det tætte samarbejde, vi oplever som udstiller. Der er stor fleksibilitet til at finde gode løsninger, der er fordel­agtige for os som udstiller og dem som platform.

Hvordan ser I fremtiden for Formland – og Hübschs deltagelse fremadrettet?

Messerne oplever helt bestemt svære tider i øjeblikket, men med den fleksibilitet og omstillingsparathed, vi altid har set hos Formland, er jeg ikke i tvivl om, at Formland vil bestå som messe. Formatet kan måske ændre sig, men det har de også altid været gode til at tilpasse. Så længe der fortsat kommer besøgende, som søger inspiration og partnerskaber, så kommer vi til at deltage på Formland – i det ene eller andet format.