Den danske designvirksomhed Mette Ditmer Design har udstillet på Formland løbende igennem knap 30 år og har oplevet, hvordan messen gennem tiden har været med til at styrke virksomhedens internationale netværk og kunderelationer. Mette Ditmer Designs CCO og medejer, Poul Riberholt, samt salgs- & produktansvarlig, Atangana Bjerg Johansen, sætter her ord på Formlands betydning for Mette Ditmer Design og forklarer, hvorfor de fortsat ser messen som en inspirerende og relevant platform.

Hvornår udstillede Mette Ditmer Design første gang på Formland, og hvordan har messen udviklet sig siden dengang?

Mette Ditmer Design har deltaget på Formland ‘on and off’ siden vores start i 1995. Messen har igennem årene altid forsøgt sig med nye, spændende tiltag, og vigtigst af alt har Formland fulgt med tiden og altid skabt et inspirerende miljø for både besøgende og udstillere. Messen har udviklet og fornyet sig betydeligt siden vores første deltagelse, og den er vokset i dens evne til at skabe et dynamisk og inspirerende miljø, hvor nye trends og design kan udforskes.

Hvordan har Formland været med til at udvikle jeres virksomhed og kunderelationer?

Vi har kunder i over 25 lande, og størstedelen af vores omsætning kommer fra vores udenlandske markeder. Flere af de udenlandske, specielt skandinaviske, kunder besøger os i forbindelse med Formland, men samtidig får vi også kontakt til nye potentielle samarbejdspartnere. Formland giver os mulighed for at vise vores koncept frem i et inspirerende miljø og samtidig vise bredden af vores produktportefølje til hele hjemmet. Denne eksponering bidraget at udvide vores markedsposition og opbygge stærke relationer til vores B2B-partnere.

Hvorfor vælger I fortsat at udstille på Formland, og hvilket udbytte giver det jer?

Formland gør det muligt at dyrke relationer med vores eksisterende kunder og samtidig få kontakt til nye potentielle kunder i et meget inspirerende miljø. Det fysiske møde med kunderne er bestemt ikke passé – samtalerne giver ny inspiration, og samtidig knytter kunderne endnu stærkere bånd til vores brand og til os. Kunderne er bestemt blevet mere visuelle i købsfasen, og messen giver kunderne mulighed for at komme helt tæt på produkterne og se og mærke dem med egne øjne og hænder, som for vores vedkommende er med til at understøtte deres opfattelse af den kvalitet, som vi er kendt for – udover vores design. Vi vælger fortsat at udstille på Formland, fordi vi kan fremvise vores koncept og den brede vifte af vores produktkategorier.

Hvordan adskiller Formland sig fra andre messer, og hvad lykkes Formland særlig godt med?

Formland tilbyder et bredt udsnit af livsstilsbrands og oplevelser – og det er vigtigt i en verden, hvor de forskellige livsstilssegmenter smelter mere og mere sammen. Hos Formland har de altid været gode til at tænke ud af boksen, og det er der specielt brug for lige nu, hvor der er opbrud i hele branchen. Messen har en unik evne til at skabe en dynamisk og kreativ atmosfære, der ikke kun fremhæver de nyeste trends, men også tænker innovativt og udfordrer de traditionelle grænser inden for design og interiør. Dette kreative miljø er med til at tiltrække både udstillere og besøgende, som søger ny inspiration og muligheden for at skabe stærke forbindelser i en branche i konstant udvikling.

Hvordan ser I fremtiden for Formland – og Mette Ditmer Designs deltagelse fremadrettet?

For vores vedkommende vil vi fortsætte vores internationalisering, som både har sikret os vækst og en bredere og mindre sårbar platform. Vi ser fortsat et stort potentiale i Danmark, hvor vi dog fortsat skal påvirke opfattelsen af os, så vi ikke, som tidligere, bliver opfattet som et bad- eller tekstilbrand, men som det holistiske interiørbrand, som udlandet opfatter os som. Formland er en rigtig god platform til netop at vise vores koncept og brand frem – og vise den udvikling, vi har gennemgået de seneste år. Og det vil vi fortsætte med.