En solid salgsvækst er blandt årsagerne til en ny rekordomsætning på et trecifret millionbeløb for en dansk designkæde. Overskuddet går dog tilbage grundet investeringer i en ny global treårsplan. 

Den danske designkæde Bolia.com kan i regnskabsåret 2017/18 præsentere en rekordomsætning på 870 mio. kroner. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Den nye rekord er blandt andet resultatet af en salgsvækst på ni procent på de europæiske kernemarkeder samt iværksættelsen af den største vækstplan i virksomhedens historie.

”Vi er meget taknemmelige for den stigende efterspørgsel på vores design fra kunder, forhandlere og professionelle virksomheder over hele verden, og vi har de seneste fire år haft en flot vækst på både top- og bundlinje. I starten af regnskabsåret 2017/18 iværksatte vi derfor en ny global treårsplan, som skal bringe vores virksomhed til det næste niveau på den globale scene. Planen har betydet massive investeringer i bæredygtighed, i en ny innovativ it-platform og udvikling af nye globale vækstområder og partnerskaber,” udtaler Lars Lyse Hansen, CEO hos Bolia.com, i pressemeddelelsen og fortsætter:

”Vi er omtrent halvvejs igennem denne omfattende omstilling og årets investeringer har naturligvis påvirket indtjeningsgraden i vores seneste regnskab, hvor overskuddet, som forventet, landede på 21 mio. kroner mod 70 mio. kroner året før. Vi er dog stolte over, at vi kan levere et godt overskud på trods af de massive investeringer, samt at vi selv finansierer hele vores internationale vækstplan.”

Læs også: Bolia: Ikke brug for Larsen

Bolia.com har også øget sit fokus på bæredygtighed. Blandt andet har virksomheden udfaset alt ikke-sporbart møbellæder og erstattet det med sporbart læder, hvor bæredygtighed og dyrevelfærd er i højsæde. Virksomhedens nye møbelstoffer, udviklet til alle sofaer, lænestole og puder, er skabt af recirkulerede plastflasker og regenereret bomuld.

Designvirksomheden råder over 57 konceptbutikker fordelt over ni forskellige lande og har webshops i 30 landet. Bolia.com har et designteam bestående af mere end 40 forskellige internationale designere, der årligt skaber to kollektioner.