Jim og Aleksandra Høeg Lozinski fra @byggeligt og Dan Bergendorff fra @diydanmark fortæller om, hvordan de bruger messen i deres arbejde.
Jim og Aleksandra Høeg Lozinski
@byggeligt, influencere
Hvorfor besøger I Formland?
Formland er jo knudepunktet for trends inden for interiør og design, og det er altid givende at besøge Formland for at se, hvordan branchen udvikler sig. Vi bruger Formland til at få indsigt i, hvor brands og firmaer bevæger sig hen for at kunne indarbejde disse tendenser på vores platforme. Lige fra vores sociale medier til egne produkter eller indretningsprojekter for kunder.
Hvad kan en messe som Formland bidrage med i jeres arbejde som influencere?
Vi bruger Formland til at kickstarte nye samarbejder med spændende brands. Det gælder både traditionelle influencer-collabs, men også design-collabs for nye produkter. Vores mål er at inspirere folk til at realisere deres drømmehjem, og her møder vi altid firmaer, der kan understøtte dette. Som influencere har vi god føling med, hvad forbrugerne efterspørger. Her bruger vi også Formland til at finde nye leverandører med unikke produkter. Vi er specielt vilde med de mindre brands – også fra andre lande, som vi ikke støder på til hverdag.
Hvad skal der til for, at en udstiller fanger jeres opmærksomhed?
1) Udstilleren skal have unikke produkter 2) Det skal være en udstiller med skabertrang og vision frem for en forhandler af mange produkter 3) Det skal være en oplevelse at besøge standen, enten via en stemning, wow-effekt eller at opdage noget nyt. Dette finder vi i rigtig mange af hallerne, men vi er specielt fans af Creators Community. Her er der altid garanti for at opleve noget unikt.
Dan Bergendorff
@diydanmark, influencer
Hvorfor besøger du Formland?
Både for at se standene med deres nytænkning og kreativitet, men også for at møde folk ansigt til ansigt og mærke deres energi og passion. Formland er for mig et sted, hvor folk mødes om produkterne og for at se hinanden i øjnene. Alt det krydret med farver, musik, stemninger og indtryk. Tiden flyver, når man er på Formland.
Hvad kan en messe som Formland bidrage med i dit arbejde som influencer?
Formland handler ikke bare om at se de nyeste tendenser. Her får jeg også lov til at mærke personerne bag produkterne. Når jeg er på Formland, får jeg altid skabt nye relationer, som jeg ikke ville kunne skabe over telefonen. Formland kan noget magisk. Yderligere får jeg hilst på en masse nye og tidligere samarbejdspartnere og kollegaer.
Hvad skal der til for, at en udstiller fanger din opmærksomhed?
En udskiller fanger min opmærksomhed, når standen stikker af. Med det mener jeg, at standen godt må larme. Det må godt være der, hvor jeg tænker: gal eller genial? Det er jeg mest til. Men det vigtigste for mig er personen eller personerne bag. Man skal kunne mærke dem – mærke deres passion, historie og vilje.