365DESIGN

Udgivelser fra 2024

Genopfind dig selv: Har du styr på jeres branding?

Branding er vigtigere end nogensinde. Derfor skal man som virksomhed have fokus…

ByAulum: “Vi var nødt til at gå nye veje og genopfinde vores egen historie”

Selv med et ikonisk designprodukt i ryggen kan en virksomhed gå i glemslen,…

Jysk: Når et sengetøjslager er mere end dyner og puder

I 2018 påbegyndte Jysk et kolossalt rebrandingprojekt, da man besluttede at…

Oplagt gamechanger eller unødigt ansigtsløft?

Der er mange grunde til at rebrande en virksomhed - og der er lige så mange…

Magasin: Hvad kommer 2024 til at byde på?

Esben Hougaard, Buying director i Magasin, kommer med sit bud på, hvad han tror…

Nuura: Hvad kommer 2024 til at byde på?

Peter Østerberg, co-founder, partner og bestyrelsesformand i Nuura, kommer med…

“Det er ikke en dum idé at afsøge nye markeder”

Den danske designbranche oplever disse år en afmatning, der også har ramt de…

F&H Group: Den amerikanske drøm bygger på en gennemarbejdet strategi

Det amerikanske marked er den funklende eksportdrøm for store dele af den…

Ib Laursen: Hvad kommer 2024 til at byde på?

Peter Laursen, direktør hos Ib Laursen, kommer med sit bud på, hvad han tror…

Morten Laugesen: Hvad kommer 2024 til at byde på?

Erhvervsøkonom Morten Laugesen kommer med sit bud på, hvad han tror vil være…

Anne Skare Nielsen: Hvad kommer 2024 til at byde på?

Fremtidsforsker Anne Skare Nielsen kommer med sit bud på, hvad hun tror vil…

Jacob Holst Mouritzen: Hvad kommer 2024 til byde på?

Trendekspert og strategikonsulent Jacob Holst Mouritzen kommer med sit bud på,…

Året der gik: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal

Temperaturmålinger af design-, møbel- og interiørbranchen er en fast del af…

pej trend AW 24/25 – Intention

pej gruppens trendteam stiller skarpt på efterår/vinter 24/25, der afspejler…

Magasinet 365DESIGN nr. 2 er udkommet

Det nyeste nummer af 365DESIGN er frisk fra trykken og netop sendt på gaden –…

Trends & Traditions – Når succesen bunder i at være tro mod eget koncept

Trends & Traditions har for længst manifesteret sin status som et af design- og…

Udstillerportræt: Umage

Som debutant på Trends & Traditions glæder møbel- og belysningsproducenten…

Udstillerportræt: Massimo Copenhagen

Massimo Copenhagen har i mere end 20 år udviklet håndknyttede, håndvævede og…

“Det voksende fokus på indeklima gør, at kontraktmarkedet er meget interesseret i vores produkter”

Som specialister i indeklima har Fischer Gardiner altid været en selvskrevet…

Cirkularitet er blevet et nøglebegreb inden for kontorindretning

Markedet for kontorindretning blev katapulteret til hidtil usete højder i…

Nye designrammer skal tiltrække flere medarbejdere

Har din kontorindretning indflydelse på din evne til at rekruttere eller…

Designmonopolet: Linie Design

"Linie Design oplever en begyndende, men behersket optimisme i ind- og udland.…

Designmonopolet: Sørensen Læder

"Ligesom eksperterne forudser, så tror jeg, at forbruget lige så langsomt vil…

Designmonopolet: Farstrup Furniture

"Jeg er glad for at høre, at ’det lysner forude’, da jeg ikke rigtig fornemmer…

Søskendeparret Krüger driver familiearven videre af lyst og ikke af nød

Det havde aldrig ligget i kortene, at de to søskende skulle overtage tøjlerne…

”Et efternavn er jo aldrig nok i sig selv”

Hos designbrandet Stelton er Mads Ring Damgaard netop tiltrådt som ny…

”De største forventninger er dem, jeg lægger på mig selv”

Et generationsskifte er under opsejling i design- og familievirksomheden Piet…

8 forbruger- og marketingtrends for 2024

Få indblik i de mest fremtrædende forbruger- og marketingtrends i det kommende…

Hold øje med disse møbeltrends i 2025

Møbeltrenden for det kommende år afspejler forbrugerens overordnede behov for…

Efterdønningerne mærkes stadig: Top 50 i design-, møbel- og interiørbranchen

Designbranchen lærer endnu en gang, hvordan det er at kæmpe i modvind og…

Ustoppelige 3 Days of Design ønsker at drømme det gode frem

Når 3 Days of Design atter indtager København, er Danmarks største…

Nyt partnerskab skal løfte Circular Furniture Days yderligere

Igen i år vil der under 3 Days of Design blive afholdt Circular Furniture Days,…

Hay: ”Hos Hay har det altid været værdsat, når man tør drømme”

Lige siden Hay blev grundlagt i 2002 af Rolf og Mette Hay, har parret forsøgt…

101 Copenhagen: ”Vi ønsker at skabe en virksomhed, som giver plads til at lege og eksperimentere”

Hos 101 Copenhagen hviler fundamentet på skandinavisk og japansk æstetik med…

Make Nordic: ”Vi sælger ikke blot møbler – vi sælger drømme”

Det danske design- og møbelbrand Make Nordic er skabt ud fra en ambitiøs drøm…

Formel A: ”Drømme er der nok af, og det er i sidste ende dem, der driver os”

Lige siden Formel A åbnede sit første showroom i hjertet af København tilbage i…

I et showroom præsenterer du ikke dine produkter – du præsenterer dit brand

Tiden under og efter corona har i den grad ageret løftestang for showroomets…

Fokus på showrooms: Muuto

På Østergade i København har det danske designbrand Muuto sit showroom. Her…

Fokus på showrooms: Frama

I det gamle St. Pauls Apotek i København ligger Frama Studio Store, der sammen…

Reparation er på vej til at blive et afgørende element i designbranchen

Mens design-, møbel- og interiørbranchen fortsat forsøger at navigere i…

”Vi vil gerne sælge møbler, men vi bliver også nødt til at finde en anden vej”

Da Bent Hansen sidste år besluttede at reklamere for salg af reservedele til…

”Reparation er en virkelighed, man bliver nødt til at forholde sig til”

Hos Le Klint er reparationer og salg af reservedele dybt forankret i…

Kundeloyalitet – fra kunder til superfans

Mange virksomheder tror, at de kan sætte lighedstegn mellem kundeloyalitet og…

Er medarbejdere blevet overflødige?

Selvbetjeningsløsninger vokser med eksplosiv hastighed, så er vi snart der,…

Hold øje med disse forbrugertrends for AW 25/26

Med udgangspunkt i fire forbrugertyper kortlægger pej gruppens trendafdeling…

Designglade Sydkorea giver Japan baghjul

Sydkoreas forelskelse og fascination af dansk design raser derudaf, og for…

Sydkorea er det oplagte match for dansk design – men det tager tid

I Sydkorea efterspørges dansk design i stigende grad, men hvordan får man foden…

”Et produkt bliver set som noget eksklusivt alene af den årsag, at det er fra Danmark”

På den danske ambassade i Seoul arbejder man ihærdigt med at imødekomme og…

Dansk design i Sydkorea: Fra realityshow til de unges favorit

I Sydkorea vokser interessen for dansk design voldsomt. Ifølge Seri Baik, der…

En stærk butik kræver et sikkert koncept

I en tid hvor forbrugernes krav og muligheder er større end nogensinde, er det…

Volas tidløse formsprog taler til Sydkoreas fortid såvel som nutid

For et år siden åbnede den danske designvirksomhed Vola et showroom i Sydkoreas…

”I Sydkorea er det ikke Ægget eller Arne Jacobsen, som forbrugerne kender – det er Fritz Hansen-brandet”

Danske Fritz Hansen er et af de designbrands, der har sat sig tungt på det…

Carl Hansen & Søns succes i Sydkorea bygger på gode partnerskaber

Carl Hansen & Søn har haft forhandlere i Sydkorea de seneste 15-20 år og er i…

Fremtiden for den fysiske butik: 2 eksperter giver deres bud

Forventningerne til detailhandlen er større end nogensinde før, og kombineret…

Fra online succes til øget fokus på butikken

Efter 10 år med et konstant væksteventyr online, afbrudt af et pludseligt…

ESG-guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse

ESG er blevet hverdag for danske virksomheder, og skal man lykkes med at…

ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor

Små og mellemstore virksomheder halter efter, når det kommer til arbejdet med…

Ege Carpets: ”Vi er ikke interesserede i partnere, der ikke vil den her agenda”

Hos Ege Carpets arbejder man målrettet med ESG-rapportering og forventer…

Sådan lykkes du med D2C

D2C er en fristende mulighed – skær mellemmanden væk og behold en større del af…

Strategien, der udfordrer den traditionelle forretningsmodel

Med D2C kan virksomheder springe over flere led i værdikæden og bygge bro…