Genopfind dig selv: Har du styr på jeres branding?
12. marts 2024
Branding er vigtigere end nogensinde. Derfor skal man som virksomhed have fokus…
ByAulum: “Vi var nødt til at gå nye veje og genopfinde vores egen historie”
7. marts 2024
Selv med et ikonisk designprodukt i ryggen kan en virksomhed gå i glemslen,…
Jysk: Når et sengetøjslager er mere end dyner og puder
6. marts 2024
I 2018 påbegyndte Jysk et kolossalt rebrandingprojekt, da man besluttede at…
Oplagt gamechanger eller unødigt ansigtsløft?
5. marts 2024
Der er mange grunde til at rebrande en virksomhed - og der er lige så mange…
Magasin: Hvad kommer 2024 til at byde på?
28. februar 2024
Esben Hougaard, Buying director i Magasin, kommer med sit bud på, hvad han tror…
Nuura: Hvad kommer 2024 til at byde på?
26. februar 2024
Peter Østerberg, co-founder, partner og bestyrelsesformand i Nuura, kommer med…
“Det er ikke en dum idé at afsøge nye markeder”
22. februar 2024
Den danske designbranche oplever disse år en afmatning, der også har ramt de…
F&H Group: Den amerikanske drøm bygger på en gennemarbejdet strategi
22. februar 2024
Det amerikanske marked er den funklende eksportdrøm for store dele af den…
Ib Laursen: Hvad kommer 2024 til at byde på?
20. februar 2024
Peter Laursen, direktør hos Ib Laursen, kommer med sit bud på, hvad han tror…
Morten Laugesen: Hvad kommer 2024 til at byde på?
2. januar 2024
Erhvervsøkonom Morten Laugesen kommer med sit bud på, hvad han tror vil være…
Anne Skare Nielsen: Hvad kommer 2024 til at byde på?
2. januar 2024
Fremtidsforsker Anne Skare Nielsen kommer med sit bud på, hvad hun tror vil…
Jacob Holst Mouritzen: Hvad kommer 2024 til byde på?
2. januar 2024
Trendekspert og strategikonsulent Jacob Holst Mouritzen kommer med sit bud på,…
Året der gik: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
1. januar 2024
Temperaturmålinger af design-, møbel- og interiørbranchen er en fast del af…
pej trend AW 24/25 – Intention
1. januar 2024
pej gruppens trendteam stiller skarpt på efterår/vinter 24/25, der afspejler…
Magasinet 365DESIGN nr. 2 er udkommet
25. april 2024
Det nyeste nummer af 365DESIGN er frisk fra trykken og netop sendt på gaden –…
Trends & Traditions – Når succesen bunder i at være tro mod eget koncept
25. april 2024
Trends & Traditions har for længst manifesteret sin status som et af design- og…
Udstillerportræt: Umage
25. april 2024
Som debutant på Trends & Traditions glæder møbel- og belysningsproducenten…
Udstillerportræt: Massimo Copenhagen
25. april 2024
Massimo Copenhagen har i mere end 20 år udviklet håndknyttede, håndvævede og…
“Det voksende fokus på indeklima gør, at kontraktmarkedet er meget interesseret i vores produkter”
25. april 2024
Som specialister i indeklima har Fischer Gardiner altid været en selvskrevet…
Cirkularitet er blevet et nøglebegreb inden for kontorindretning
25. april 2024
Markedet for kontorindretning blev katapulteret til hidtil usete højder i…
Nye designrammer skal tiltrække flere medarbejdere
25. april 2024
Har din kontorindretning indflydelse på din evne til at rekruttere eller…
Designmonopolet: Linie Design
24. april 2024
"Linie Design oplever en begyndende, men behersket optimisme i ind- og udland.…
Designmonopolet: Sørensen Læder
24. april 2024
"Ligesom eksperterne forudser, så tror jeg, at forbruget lige så langsomt vil…
Designmonopolet: Farstrup Furniture
24. april 2024
"Jeg er glad for at høre, at ’det lysner forude’, da jeg ikke rigtig fornemmer…
Søskendeparret Krüger driver familiearven videre af lyst og ikke af nød
24. april 2024
Det havde aldrig ligget i kortene, at de to søskende skulle overtage tøjlerne…
”Et efternavn er jo aldrig nok i sig selv”
24. april 2024
Hos designbrandet Stelton er Mads Ring Damgaard netop tiltrådt som ny…
”De største forventninger er dem, jeg lægger på mig selv”
24. april 2024
Et generationsskifte er under opsejling i design- og familievirksomheden Piet…
8 forbruger- og marketingtrends for 2024
24. april 2024
Få indblik i de mest fremtrædende forbruger- og marketingtrends i det kommende…
Hold øje med disse møbeltrends i 2025
26. september 2024
Møbeltrenden for det kommende år afspejler forbrugerens overordnede behov for…
Efterdønningerne mærkes stadig: Top 50 i design-, møbel- og interiørbranchen
6. juni 2024
Designbranchen lærer endnu en gang, hvordan det er at kæmpe i modvind og…
Ustoppelige 3 Days of Design ønsker at drømme det gode frem
6. juni 2024
Når 3 Days of Design atter indtager København, er Danmarks største…
Nyt partnerskab skal løfte Circular Furniture Days yderligere
6. juni 2024
Igen i år vil der under 3 Days of Design blive afholdt Circular Furniture Days,…
Hay: ”Hos Hay har det altid været værdsat, når man tør drømme”
6. juni 2024
Lige siden Hay blev grundlagt i 2002 af Rolf og Mette Hay, har parret forsøgt…
101 Copenhagen: ”Vi ønsker at skabe en virksomhed, som giver plads til at lege og eksperimentere”
6. juni 2024
Hos 101 Copenhagen hviler fundamentet på skandinavisk og japansk æstetik med…
Make Nordic: ”Vi sælger ikke blot møbler – vi sælger drømme”
6. juni 2024
Det danske design- og møbelbrand Make Nordic er skabt ud fra en ambitiøs drøm…
Formel A: ”Drømme er der nok af, og det er i sidste ende dem, der driver os”
6. juni 2024
Lige siden Formel A åbnede sit første showroom i hjertet af København tilbage i…
I et showroom præsenterer du ikke dine produkter – du præsenterer dit brand
6. juni 2024
Tiden under og efter corona har i den grad ageret løftestang for showroomets…
Fokus på showrooms: Muuto
6. juni 2024
På Østergade i København har det danske designbrand Muuto sit showroom. Her…
Fokus på showrooms: Frama
6. juni 2024
I det gamle St. Pauls Apotek i København ligger Frama Studio Store, der sammen…
Reparation er på vej til at blive et afgørende element i designbranchen
6. juni 2024
Mens design-, møbel- og interiørbranchen fortsat forsøger at navigere i…
”Vi vil gerne sælge møbler, men vi bliver også nødt til at finde en anden vej”
6. juni 2024
Da Bent Hansen sidste år besluttede at reklamere for salg af reservedele til…
”Reparation er en virkelighed, man bliver nødt til at forholde sig til”
6. juni 2024
Hos Le Klint er reparationer og salg af reservedele dybt forankret i…
Kundeloyalitet – fra kunder til superfans
6. juni 2024
Mange virksomheder tror, at de kan sætte lighedstegn mellem kundeloyalitet og…
Er medarbejdere blevet overflødige?
6. juni 2024
Selvbetjeningsløsninger vokser med eksplosiv hastighed, så er vi snart der,…
Hold øje med disse forbrugertrends for AW 25/26
20. november 2024
Med udgangspunkt i fire forbrugertyper kortlægger pej gruppens trendafdeling…
Designglade Sydkorea giver Japan baghjul
21. oktober 2024
Sydkoreas forelskelse og fascination af dansk design raser derudaf, og for…
Sydkorea er det oplagte match for dansk design – men det tager tid
21. oktober 2024
I Sydkorea efterspørges dansk design i stigende grad, men hvordan får man foden…
”Et produkt bliver set som noget eksklusivt alene af den årsag, at det er fra Danmark”
21. oktober 2024
På den danske ambassade i Seoul arbejder man ihærdigt med at imødekomme og…
Dansk design i Sydkorea: Fra realityshow til de unges favorit
21. oktober 2024
I Sydkorea vokser interessen for dansk design voldsomt. Ifølge Seri Baik, der…
En stærk butik kræver et sikkert koncept
10. oktober 2024
I en tid hvor forbrugernes krav og muligheder er større end nogensinde, er det…
Volas tidløse formsprog taler til Sydkoreas fortid såvel som nutid
10. oktober 2024
For et år siden åbnede den danske designvirksomhed Vola et showroom i Sydkoreas…
”I Sydkorea er det ikke Ægget eller Arne Jacobsen, som forbrugerne kender – det er Fritz Hansen-brandet”
10. oktober 2024
Danske Fritz Hansen er et af de designbrands, der har sat sig tungt på det…
Carl Hansen & Søns succes i Sydkorea bygger på gode partnerskaber
10. oktober 2024
Carl Hansen & Søn har haft forhandlere i Sydkorea de seneste 15-20 år og er i…
Fremtiden for den fysiske butik: 2 eksperter giver deres bud
10. oktober 2024
Forventningerne til detailhandlen er større end nogensinde før, og kombineret…
Fra online succes til øget fokus på butikken
10. oktober 2024
Efter 10 år med et konstant væksteventyr online, afbrudt af et pludseligt…
ESG-guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse
10. oktober 2024
ESG er blevet hverdag for danske virksomheder, og skal man lykkes med at…
ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor
10. oktober 2024
Små og mellemstore virksomheder halter efter, når det kommer til arbejdet med…
Ege Carpets: ”Vi er ikke interesserede i partnere, der ikke vil den her agenda”
10. oktober 2024
Hos Ege Carpets arbejder man målrettet med ESG-rapportering og forventer…
Sådan lykkes du med D2C
10. oktober 2024
D2C er en fristende mulighed – skær mellemmanden væk og behold en større del af…
Strategien, der udfordrer den traditionelle forretningsmodel
10. oktober 2024
Med D2C kan virksomheder springe over flere led i værdikæden og bygge bro…