“Coronakrisens paradoksale konsekvenser er tydelige: Vi står midt i årtiers største krise, men vi står også med nye muligheder. På 365DESIGN har vi valgt at tage dette til os og dermed denne gang nå ud til mange flere aktører med vores kvalitetsindhold.” Sådan skriver chefredaktør hos pej gruppen, Louise Byg Kongsolm, i lederen til den nye digitale udgave af 365DESIGN.


Artiklen blev bragt i 365DESIGN nr. 2 2020.


365DESIGN er et branchemedie, der spiller tæt sammen med branchens events, og derfor påvirkes vi selvfølgelig også af udskydelser af disse. Vi har et tæt samarbejde med branchens aktører omkring annoncering – og når budgetterne skæres til, så påvirkes vi også. Derfor har vi været tvunget til at tænke alternativt, og det gør vi også med denne udgave af 365DESIGN, der således udkommer digitalt – med samme kvalitetsindhold, men i et andet format. Vi er et trendhus, der går meget op i æstetik og lækre læseoplevelser. Derfor sender vi under normale omstændigheder også 365DESIGN til tryk med lækkert papir og lak på forsiden. Men dette er unormale tider, og det kræver andre tiltag. Derfor har vi valgt at udgive 365DESIGN nr. 2 2020 digitalt og sende den til jeres mailboks i stedet for jeres postkasse.

Trods krisetider oplever vi stor interesse for at følge med i branchen, og derfor har vi både et stigende antal læsere på vores nyhedsmails og flere abonnenter på mediet. Det er vi glade for. Vi tilstræber altid høj kvalitet, aktualitet og relevans i vores redaktionelle arbejde, og vi ser frem til også i den kommende tid at levere dette til vores læsere. Dermed er coronakrisens paradoksale konsekvenser også tydelige: Vi står midt i årtiers største krise, men vi står også med nye muligheder. På 365DESIGN har vi valgt at tage dette til os og dermed denne gang nå ud til mange flere aktører med vores kvalitetsindhold.

Når vi er ved paradokser, så er der et mere, der bør nævnes. I ledelseslitteraturen findes der det, som kaldes for Stockdale-paradokset. Det giver en god beskrivelse af behovet for at balancere mellem realisme og optimisme. Paradokset har fået sit navn efter den amerikanske viceadmiral, James Stockdale, der under Vietnamkrigen var krigsfange i otte år. Efter sin løsladelse fortalte han, at han aldrig mistede troen på at slippe ud i live, samtidig med at han så den brutale virkelighed og de faktiske kendsgerninger i øjnene. De fanger, der ikke overlevede, var optimisterne: Dem, der var overbevist om, at de var ude til jul, men som mistede modet, når så det blev jul for anden gang. Læren herfra er med andre ord, at det gælder om at tro på, at vi kommer ud på den anden side, men samtidig at se realiteterne i øjnene. Grundtankerne i dette paradoks er hermed givet videre.

 


Vil du læse alle artikler fra 365DESIGN nr. 2? Bladet er udgivet digitalt og tilgængeligt for alle. Læs det her.