365DESIGN har talt med Michael Ring, der er ejer af Stelton og Rig-tig, om, hvorfor de deltager ved Formland, hvad de forventer af messen, og så deler han en nyhed fra den populære EM77-serie.

Hvad kan de besøgende opleve på jeres stand?

Vores vigtigste opgave på Formland er at vise nye og eksisterende kunder detailkoncepter, som kan øge omsætningen og indtjeningen for dem. Varemærkerne Stelton og Rig-tig er bygget op om koncepter, der fornyes med nye produkter, men også nye måder at kommunikere til vores kunders kunder på. Således at en butik kan finde spændende og aktuelle produktkoncepter – uagtet om de kommer fra Strøget i København eller Vorupør i Jylland.

Hvad forventer I at få ud af at udstille på messen?

Stelton deltager på mange messer over hele verden, men der er ikke nogen steder som Formland, hvor butikkens ansatte deltager og bruger deres fritid på at blive ført ajour med og vise interesse for vores branche. På de fire dage i Herning kommer vi i dialog med tusindvis af ansatte i vores branche, og deres dom og input er guld værd i vores fortsatte arbejde med videreudviklingen af Stelton og Rig-tig.

Hvad ser I særligt frem til ved at udstille på messen?

Post corona, den høje inflation og krigen i Ukraine har sat sine spor på første halvdel af 2022. Sammen skal vi i branchen vise, at vejen frem ikke er at sælge det hele til den halve pris – det er en dødsspiral nedad. Vi skal og kan sammen vise en anden vej, hvor der er plads til at turde prøve noget nyt, for ’no guts – no glory’.

Hvad er Steltons DNA? 

Mange vil sikkert sige Stelton kanden – EM77. Og det er også et fantastisk produkt med 45 år på bagen – det mest internationalt kendte danske design efter Legoklodsen. EM77-kanden er netop stadigvæk så aktuel, fordi vi arbejder med det design konstant. I 1977 kom den første Stelton termokande i stål på markedet. På Formland Autumn præsenterer vi for første gang EM77-elkedlen i stål, som er en verdensnyhed.