Den hollandske messe Show Up vil denne gang handle om bæredygtighed, og deltagere kan atter glæde sig til messens forskellige zoner med alt fra børnebrands til innovative tiltag inden for fødevarer.
Artiklen er bragt i 365DESIGN nr. 1 2020.
Daan van Trigt, messearrangør (Trade Show Organizer)
Tema
Der bliver talt om fairtrade og miljøvenlige produkter alle steder, og bæredygtighed har aldrig været mere i fokus, end det er lige nu. Netop derfor vil den kommende udgave af Show Up også handle om bæredygtighed, og elementet vil være til stede i alle produktgrupper og segmenter. Endnu en gang vil Upcycle // Zero waste-området være et sted, hvor produkter, der stimulerer bæredygtig adfærd og bevidsthed, vil blive vist.
Det sker
Som altid vil Show Up være opdelt i velorganiserede og inspirerende zoner. I Grow Up-zonen vil der være et særligt udvalg af 40 udstillere med børnemærker og -produkter. Området Start Up @ Show Up vil præsentere otte spirende talenter inden for branchen, og Cooking Up er området, hvor nye og innovative tiltag inden for fødevarer vises. En del af messens dna er at tilbyde unik inspiration til de besøgende. Derfor vil trendbureauet Buro Jantrendman visualisere de vigtigste trends for den kommende sæson i en installation på messen. Trendbureauet deltager desuden også i messens foredragsprogram i Listen Up-zonen, hvor også andre eksperter vil fremlægge interessante og aktuelle emner.
Berettigelse
Show Up startede som et alternativ til de enorme europæiske messer, men er blevet en stor spiller med mere end 350 udstillere. Vi føler os dog stadig friske og nye, ligesom vi stadigvæk ønsker at skille os ud. Det er værd at fremhæve opsætningen af messen som noget særligt. Messen er åben og indbydende, og den skaber en rummelig og overskuelig følelse for både udstillere og besøgende, da alle stande er ensartede, og dermed kan produkterne få den fulde opmærksomhed.
Fakta
Hvornår afholdes messen: 2. – 3. februar 2020
Hvor afholdes messen: Expo Haarlemmermeer tæt ved Amsterdam