365DESIGN

Udgivelser fra 2020

365design

Wood Look Good nyfortolker træets struktur

I sine billeder deler Søren Rex-Dybmose sin livslange fascination af træ og…

Showrooms giver plads til fordybelse: F&H

En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…

Messeoptakt: Ambiente

I Frankfurt byder Ambiente blandt andet på en helt ny udstillingshal, og efter…

Spring Copenhagen: ”Målet er, at eksporten skal stå for den største del af vores omsætning”

Den kun knap fire år gamle designvirksomhed Spring Copenhagen har helt fra den…

Messeoptakt: Stockholm Furniture & Light Fair

I anledning af sit 70 års jubilæum vil den svenske messe flytte rundt på…

Mazō er en tilgang til design

Magnus Stephensen har fundet en skattekiste fyldt med sin farfars, Magnus…

Emballage fortæller historien

Emballagen kan blive en væsentlig konkurrencefaktor ved fremtidens nethandel.

Messeoptakt: Formland

Formland sætter inspiration i højsædet og fejrer fælles oplevelser, fælles…

Messeoptakt: Oslo Design Fair

Den norske messe fokuserer på idéer og mulige løsninger set i lyset af de store…

IMM Cologne

Messeoptakt: IMM Cologne

Snart bladrer vi om på sidste side af 2019, og inden vi ser os om, er vi…

Autenticitet i retailatmosfæren

Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem…

Messeoptakt: Maison & Objet

Den parisiske messe fejrer sit 25-års jubilæum ved rette blikket mod fremtiden…

Showrooms giver plads til fordybelse: Erik Jørgensen

En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…

Interview med Brian Mikkelsen

Sidste år videregav Vækstteam for kreative erhverv sine anbefalinger, som skal…

Messeoptakt: Trends & Traditions

Denne gang sætter den danske messe fokus på, hvordan branchen skal blive bedre…

Skagerak og BIG i ny designkonstellation

Et nyt designsamarbejde mellem Skagerak og BIG – Bjarke Ingels Group har…

Hübsch: ”Det stiller nogle andre krav til os, når vi fokuserer på eksport”

Lige siden frøene til designvirksomheden Hübsch blev plantet, har eksport været…

Magasin på Kongens Nytorv: ”Vi er et retail theatre”

Stilladser, håndværkere og bygge¬rod. Hvad er det helt præcist, som Magasin på…

Messeoptakt: Show Up

Den hollandske messe Show Up vil denne gang handle om bæredygtighed, og…

Det går godt for den danske møbeleksport

Den danske handel af møbler med omverdenen lader til stadigvæk at køre på…

Du kan læse en pdf af 365DESIGNs Formland Spring 2020 messetillæg her → Udvalgte artikler læses online herunder.

Oplevelser og detailhandel

Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid)…

Et interiørbrand med en farverig, skæv og sjov tilgang til indretning

Ifølge Columbine, der drives af familieduoen Sarah og Helle Udesen, skal…

Stylister på Formland

Formland er kendt for sin inspirerende trendzone og farverige trendcafé, som…

Et springbræt for iværksættere

I hal L på Formland kan de besøgende møde talentfulde iværksættere, som drømmer…

20-års jubilæum: ”Vi har forkælet os selv og givet vores visuelle identitet en lækker, up-to-date makeover”

Efter 20 år i design-, interiør- og møbelbranchen mente adm. direktør Camilla…

Hvem er forbrugerne? 

Og hvorfor opfører de sig så underligt?

Kodanska: Fandt inspiration til selvstændig virksomhed i Prags gader

”Det er ikke fordi, at jeg kommer med den store designuddannelse. Jeg havde…

365DESIGN nr. 2 2020

365DESIGN nr. 2 er udkommet 14. maj 2020. Du kan læse mere den gratis version her → og se pdf-versionen af bladet. Ellers kan alle artikler læses online herunder.

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…

Society of Lifestyle: Nyt koncept skaber stærkt samarbejde

Hos møbel- og interiørvirksomheden er logistik blevet et strategisk…

Når tilgængelighed bliver en konkurrence-parameter

Nogen vil måske mene, at lager og logistik ikke er blandt de mest spændende…

Rug Solid: “Vi løfter i flok”

Siden 2012 har tæppevirksomheden arbejdet for en bæredygtig designindustri og…

FDB Møbler: En relancering med grønne aner

”En J46 spisebordsstol udleder cirka den samme mængde CO2 som en oksestegsbøf…

FSC Danmark og Miljømærkning Danmark

For nogle virksomheder kan det virke som et omstændeligt forløb at opnå…

Mange virksomheder er udfordret på bæredygtigheden

Ifølge den verdenskendte trendforecaster Li Edelkoort er verden nået til et…

The economy of hope

Under siege from the Covid-19 virus, many people have come to understand that…

Dii Van Oh vil skabe ro gennem indretning

Med et enkelt formsprog ønsker designvirksomheden at sætte rammerne for en…

Four Design: ”I dag mestrer vi i princippet alt”

Det hele begyndte med fire mænd og en produktserie af reoler og borde. I dag,…

Paustian: ”Alene i april har vi mere end syvdoblet vores onlineomsætning”

”Selv om vi har salgsmæssige tab i de fysiske butikker, så tror vi på, at vi…

Carl Hansen & Søn: ”Vi er naturligvis ikke immune overfor en krise som denne”

Den danske møbel- og designvirksomhed så ind i et historisk godt 2020, inden…

Top 10 Den danske design-, møbel- og interiørbranche målt på årets resultat

Hvem er de bedst indtjenende design-, møbel- og interiørvirksomheder i Danmark?…

Lene Tanggaard: ”Vi skal turde at være lidt vilde”

Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk…

Paradoksernes tid

"Coronakrisens paradoksale konsekvenser er tydelige: Vi står midt i årtiers…

Nordstil: Nye datoer sikrer afholdelse

365DESIGN har talt med Trine Lacoppidan, repræsentant for Messe Frankfurt…

Formland – branchen mødes igen under trygge rammer

365DESIGN har talt med projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm, der grundet…

Maison & Objet – fra fysisk til digital messe

365DESIGN har talt med Line Wiinholt, messeagent hos Promoslons Danmark,  om…

3 Days of Design – tilpasset med nye datoer og digital platform

Den københavnske designevent har flyttet afholdelsen til september, hvor de…

Træ- og Møbelindustrien – materialer i fokus på ny lokation

På den nye lokation Den Frie samler Træ- og møbelindustrien 17 brands under 3…

Getama: Fra madrasfabrikant til verdenskendt møbelproducent

Getama er en af Danmarks ældste madras- og møbelfabrikker med over 120 år på…

Tine K. Home: Egne behov og ideer banede vejen

”Jeg vidste godt, hvad jeg gerne selv ville have, men jeg kunne ikke finde det…

Milestones – livsfaser hos Mindshare

En moderne forbruger passerer gennem 17 forskellige livsfaser, som…

Ændret brugeradfærd på SoMe sender brands lysår frem på den digitale rejse

Forbrugerne er under coronakrisen mere til stede på de digitale platforme, og…

7 boligtrends til fremtidens hjem

Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante boligtrends til…

The Coliving Code 

The coliving industry is exploding. The practice of suffering through sky-high…

Få et smugkig på 365DESIGN nr. 3 2020

Redaktionen på 365DESIGN har i den seneste tid arbejdet på højtryk for at gøre…

Du kan læse en pdf af 365DESIGNs Formland Autumn 2020 messetillæg her → Udvalgte artikler læses online herunder.

Livsfaser og boligforbrug: Vidste du, at vi flytter seks gange gennem livet?  

De fleste forbrugere passerer gennem 17 ret forskellige livsfaser, der har…

2 indkøbere på messe 

Hvorfor køber de ind på Formland? Og hvad går de efter denne gang? Læs mere om,…

One of a kind 

Designområdet One hylder branchens visionære first-movers. Under Formland…

Brainchild: En original idé 

Det er ikke kun på gulvet i stuerne eller over spisebordet i køkkenet, at de…

Farverig fremtid

Der kommer farver. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det…

By Brorson: ’Made in Denmark’ som fundament 

Ved opstarten af By Brorson var 2020-målet, at halvdelen af produktionen skulle…

Få et smugkig på 365DESIGN nr. 3 2020

Redaktionen på 365DESIGN har i den seneste tid arbejdet på højtryk for at gøre…

Direktørportræt: Mette Maix – CEO hos Rosendahl Design Group 

Både fagligt og personligt var Rosendahl Design Group et godt match for Mette…

Direktørportræt: Henrik Andersen – CEO hos Sofacompany 

Med 20 års erfaring i møbelbranchen har Henrik Andersen både bragt klassiske og…

Direktørportræt: Marie Schmidt – Chief Marketing Officer hos Gubi 

Marketingdirektøren fortæller om, hvordan de arbejder med marketing,…

Det kreative nej

Afvisninger kan være en kreativ drivkraft. Ved at omfavne de fejl og…

Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal 

Temperaturmålinger af design-, møbel- og interiørbranchen er en fast del af…

Designmonopolet

Man kan altid lære eller lade sig inspirere af andre. Det gælder specielt, når…

Muubs hylder kontrasterne på tiende år 

Kærligheden til det kontrastfyldte forhold mellem det naturlige rå og det…

Atbo – forvandlet og klar til kamp 

Fra konkursramt til fremadstormende brand. De nye ejere af Atbo har et klart…

Den digitale rejse: nSales og Vipp

Man siger, at Covid-19 har været med til at sætte skub i den digitale…

Din personlighed skaber succesfulde kundeoplevelser

Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent…

Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når…

Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go…

Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…

Gør butikken til brandets sanselige showroom

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister,…

How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer

Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…

E-handel på steroider

Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…

Retail i konstant udvikling

Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen,…

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug

I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…

Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy

De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…

Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020

Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…

Corona har skubbet os fem år frem i tid

Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte…

Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?

Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands,…

Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020

Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne…

Greb du dit coronamomentum?

Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle…

Slå tilbage mod onlineshopping

Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske…

Global retail innovation in the Covid landscape

2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has…

Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er? 

Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon…

Sådan mestrer du omnichannel 

Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og…

Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen 

Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til…

Data og analytisk modenhed er afgørende 

I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…

Can machines & AI become the brain of retail planning?

Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…

Måling af kundeadfærd

Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…

Covid-19 er en meget grim gave

Krisetid er læringstid. Det er det altid. Det er nemt at sige lige nu, at vi…