24. februar 2020
Wood Look Good nyfortolker træets struktur
I sine billeder deler Søren Rex-Dybmose sin livslange fascination af træ og…
19. februar 2020
Showrooms giver plads til fordybelse: F&H
En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…
3. februar 2020
Messeoptakt: Ambiente
I Frankfurt byder Ambiente blandt andet på en helt ny udstillingshal, og efter…
31. januar 2020
Spring Copenhagen: ”Målet er, at eksporten skal stå for den største del af vores omsætning”
Den kun knap fire år gamle designvirksomhed Spring Copenhagen har helt fra den…
31. januar 2020
Messeoptakt: Stockholm Furniture & Light Fair
I anledning af sit 70 års jubilæum vil den svenske messe flytte rundt på…
27. januar 2020
Mazō er en tilgang til design
Magnus Stephensen har fundet en skattekiste fyldt med sin farfars, Magnus…
22. januar 2020
Emballage fortæller historien
Emballagen kan blive en væsentlig konkurrencefaktor ved fremtidens nethandel.
22. januar 2020
Messeoptakt: Formland
Formland sætter inspiration i højsædet og fejrer fælles oplevelser, fælles…
15. januar 2020
Messeoptakt: Oslo Design Fair
Den norske messe fokuserer på idéer og mulige løsninger set i lyset af de store…
18. december 2019
Messeoptakt: IMM Cologne
Snart bladrer vi om på sidste side af 2019, og inden vi ser os om, er vi…
18. december 2019
Autenticitet i retailatmosfæren
Butikkens atmosfære påvirker forbrugerne, og jo større sammenhæng der er mellem…
18. december 2019
Messeoptakt: Maison & Objet
Den parisiske messe fejrer sit 25-års jubilæum ved rette blikket mod fremtiden…
18. december 2019
Showrooms giver plads til fordybelse: Erik Jørgensen
En nyere tendens er ved at cementere sig iblandt aktørerne i design-, interiør-…
18. december 2019
Interview med Brian Mikkelsen
Sidste år videregav Vækstteam for kreative erhverv sine anbefalinger, som skal…
18. december 2019
Messeoptakt: Trends & Traditions
Denne gang sætter den danske messe fokus på, hvordan branchen skal blive bedre…
18. december 2019
Skagerak og BIG i ny designkonstellation
Et nyt designsamarbejde mellem Skagerak og BIG – Bjarke Ingels Group har…
18. december 2019
Hübsch: ”Det stiller nogle andre krav til os, når vi fokuserer på eksport”
Lige siden frøene til designvirksomheden Hübsch blev plantet, har eksport været…
18. december 2019
Magasin på Kongens Nytorv: ”Vi er et retail theatre”
Stilladser, håndværkere og bygge¬rod. Hvad er det helt præcist, som Magasin på…
18. december 2019
Messeoptakt: Show Up
Den hollandske messe Show Up vil denne gang handle om bæredygtighed, og…
18. december 2019
Det går godt for den danske møbeleksport
Den danske handel af møbler med omverdenen lader til stadigvæk at køre på…
Du kan læse en pdf af 365DESIGNs Formland Spring 2020 messetillæg her → Udvalgte artikler læses online herunder.
5. februar 2020
Oplevelser og detailhandel
Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid)…
29. januar 2020
Et interiørbrand med en farverig, skæv og sjov tilgang til indretning
Ifølge Columbine, der drives af familieduoen Sarah og Helle Udesen, skal…
27. januar 2020
Stylister på Formland
Formland er kendt for sin inspirerende trendzone og farverige trendcafé, som…
24. januar 2020
Et springbræt for iværksættere
I hal L på Formland kan de besøgende møde talentfulde iværksættere, som drømmer…
17. januar 2020
20-års jubilæum: ”Vi har forkælet os selv og givet vores visuelle identitet en lækker, up-to-date makeover”
Efter 20 år i design-, interiør- og møbelbranchen mente adm. direktør Camilla…
10. januar 2020
Kodanska: Fandt inspiration til selvstændig virksomhed i Prags gader
”Det er ikke fordi, at jeg kommer med den store designuddannelse. Jeg havde…
365DESIGN nr. 2 er udkommet 14. maj 2020. Du kan læse mere den gratis version her → og se pdf-versionen af bladet. Ellers kan alle artikler læses online herunder.
14. maj 2020
Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug
I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer, kan…
14. maj 2020
Society of Lifestyle: Nyt koncept skaber stærkt samarbejde
Hos møbel- og interiørvirksomheden er logistik blevet et strategisk…
14. maj 2020
Når tilgængelighed bliver en konkurrence-parameter
Nogen vil måske mene, at lager og logistik ikke er blandt de mest spændende…
14. maj 2020
Rug Solid: “Vi løfter i flok”
Siden 2012 har tæppevirksomheden arbejdet for en bæredygtig designindustri og…
14. maj 2020
FDB Møbler: En relancering med grønne aner
”En J46 spisebordsstol udleder cirka den samme mængde CO2 som en oksestegsbøf…
14. maj 2020
FSC Danmark og Miljømærkning Danmark
For nogle virksomheder kan det virke som et omstændeligt forløb at opnå…
14. maj 2020
Mange virksomheder er udfordret på bæredygtigheden
Ifølge den verdenskendte trendforecaster Li Edelkoort er verden nået til et…
14. maj 2020
The economy of hope
Under siege from the Covid-19 virus, many people have come to understand that…
14. maj 2020
Dii Van Oh vil skabe ro gennem indretning
Med et enkelt formsprog ønsker designvirksomheden at sætte rammerne for en…
14. maj 2020
Four Design: ”I dag mestrer vi i princippet alt”
Det hele begyndte med fire mænd og en produktserie af reoler og borde. I dag,…
14. maj 2020
Paustian: ”Alene i april har vi mere end syvdoblet vores onlineomsætning”
”Selv om vi har salgsmæssige tab i de fysiske butikker, så tror vi på, at vi…
14. maj 2020
Carl Hansen & Søn: ”Vi er naturligvis ikke immune overfor en krise som denne”
Den danske møbel- og designvirksomhed så ind i et historisk godt 2020, inden…
14. maj 2020
Top 10 Den danske design-, møbel- og interiørbranche målt på årets resultat
Hvem er de bedst indtjenende design-, møbel- og interiørvirksomheder i Danmark?…
14. maj 2020
Lene Tanggaard: ”Vi skal turde at være lidt vilde”
Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk…
14. maj 2020
Paradoksernes tid
"Coronakrisens paradoksale konsekvenser er tydelige: Vi står midt i årtiers…
29. juli 2020
Nordstil: Nye datoer sikrer afholdelse
365DESIGN har talt med Trine Lacoppidan, repræsentant for Messe Frankfurt…
29. juli 2020
Formland – branchen mødes igen under trygge rammer
365DESIGN har talt med projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm, der grundet…
29. juli 2020
Maison & Objet – fra fysisk til digital messe
365DESIGN har talt med Line Wiinholt, messeagent hos Promoslons Danmark, om…
29. juli 2020
3 Days of Design – tilpasset med nye datoer og digital platform
Den københavnske designevent har flyttet afholdelsen til september, hvor de…
29. juli 2020
Træ- og Møbelindustrien – materialer i fokus på ny lokation
På den nye lokation Den Frie samler Træ- og møbelindustrien 17 brands under 3…
29. juli 2020
Getama: Fra madrasfabrikant til verdenskendt møbelproducent
Getama er en af Danmarks ældste madras- og møbelfabrikker med over 120 år på…
29. juli 2020
Tine K. Home: Egne behov og ideer banede vejen
”Jeg vidste godt, hvad jeg gerne selv ville have, men jeg kunne ikke finde det…
29. juli 2020
Milestones – livsfaser hos Mindshare
En moderne forbruger passerer gennem 17 forskellige livsfaser, som…
29. juli 2020
Ændret brugeradfærd på SoMe sender brands lysår frem på den digitale rejse
Forbrugerne er under coronakrisen mere til stede på de digitale platforme, og…
29. juli 2020
7 boligtrends til fremtidens hjem
Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante boligtrends til…
29. juli 2020
The Coliving Code
The coliving industry is exploding. The practice of suffering through sky-high…
8. juli 2020
Få et smugkig på 365DESIGN nr. 3 2020
Redaktionen på 365DESIGN har i den seneste tid arbejdet på højtryk for at gøre…
Du kan læse en pdf af 365DESIGNs Formland Autumn 2020 messetillæg her → Udvalgte artikler læses online herunder.
29. juli 2020
Livsfaser og boligforbrug: Vidste du, at vi flytter seks gange gennem livet?
De fleste forbrugere passerer gennem 17 ret forskellige livsfaser, der har…
29. juli 2020
2 indkøbere på messe
Hvorfor køber de ind på Formland? Og hvad går de efter denne gang? Læs mere om,…
29. juli 2020
One of a kind
Designområdet One hylder branchens visionære first-movers. Under Formland…
29. juli 2020
Brainchild: En original idé
Det er ikke kun på gulvet i stuerne eller over spisebordet i køkkenet, at de…
29. juli 2020
Farverig fremtid
Der kommer farver. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det…
29. juli 2020
By Brorson: ’Made in Denmark’ som fundament
Ved opstarten af By Brorson var 2020-målet, at halvdelen af produktionen skulle…
8. juli 2020
Få et smugkig på 365DESIGN nr. 3 2020
Redaktionen på 365DESIGN har i den seneste tid arbejdet på højtryk for at gøre…
7. oktober 2020
Direktørportræt: Mette Maix – CEO hos Rosendahl Design Group
Både fagligt og personligt var Rosendahl Design Group et godt match for Mette…
7. oktober 2020
Direktørportræt: Henrik Andersen – CEO hos Sofacompany
Med 20 års erfaring i møbelbranchen har Henrik Andersen både bragt klassiske og…
7. oktober 2020
Direktørportræt: Marie Schmidt – Chief Marketing Officer hos Gubi
Marketingdirektøren fortæller om, hvordan de arbejder med marketing,…
7. oktober 2020
Det kreative nej
Afvisninger kan være en kreativ drivkraft. Ved at omfavne de fejl og…
7. oktober 2020
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Temperaturmålinger af design-, møbel- og interiørbranchen er en fast del af…
7. oktober 2020
Designmonopolet
Man kan altid lære eller lade sig inspirere af andre. Det gælder specielt, når…
7. oktober 2020
Muubs hylder kontrasterne på tiende år
Kærligheden til det kontrastfyldte forhold mellem det naturlige rå og det…
7. oktober 2020
Atbo – forvandlet og klar til kamp
Fra konkursramt til fremadstormende brand. De nye ejere af Atbo har et klart…
7. oktober 2020
Den digitale rejse: nSales og Vipp
Man siger, at Covid-19 har været med til at sætte skub i den digitale…
30. april 2020
Din personlighed skaber succesfulde kundeoplevelser
Kunder er kunder mindre end en procent af tiden, og de er mennesker 100 procent…
1. april 2020
Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?
At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når…
1. april 2020
Amazon Go eller Amazon Wait?
Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go…
1. april 2020
Future Forecast 2020
The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just…
1. april 2020
Gør butikken til brandets sanselige showroom
Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister,…
1. april 2020
How to create a more sustainable physical store and reach the (conscious) consumer
Sustainable retail is not only a trend, sustainable retail is part of new era,…
1. april 2020
E-handel på steroider
Som med al anden teknologi er der et usynligt kapløb i gang, hvor e-handlere…
1. april 2020
Retail i konstant udvikling
Som arkitekt inden for retailsegmentet har jeg fulgt udviklingen i branchen,…
1. april 2020
Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug
I stedet for at fokusere på køn og alder som segmenteringsværktøjer kan man med…
1. april 2020
Vielsesringen og vaskepulveret – sådan kan virksomheder gøre personalisering cool fremfor creepy
De seneste år er der sket enorme fremskridt inden for kunstig intelligens og…
1. april 2020
Fem digitale trends danske retailere ikke kan ignorere i 2020
Internethandel har ændret forholdet mellem retailere og deres kunder. Men nye…
1. oktober 2020
Corona har skubbet os fem år frem i tid
Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte…
1. oktober 2020
Purpose: Er det vigtigere efter Covid-19?
Hvilken betydning har et klart formål for moderne forbrugere, og har brands,…
1. oktober 2020
Sikkerhed – den mest relevante del af kundeoplevelsen i 2020
Covid-19 har været hård ved detailhandlen. Det ser bedre ud nu, men kunderne…
1. oktober 2020
Greb du dit coronamomentum?
Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle…
1. oktober 2020
Slå tilbage mod onlineshopping
Man kan se på e-handel som den store trussel mod detailhandel i fysiske…
1. oktober 2020
Global retail innovation in the Covid landscape
2020 is the year that the ’Retail Apocalypse’ finally happened. The world has…
1. oktober 2020
Abonnementsrevolutionen – skal du med, mens tid er?
Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon…
1. oktober 2020
Sådan mestrer du omnichannel
Vejen til at sikre den gode og sammenhængende oplevelse er ofte lang og…
1. oktober 2020
Langt fra alle loyalitetsprogrammer forbedrer kundeoplevelsen
Brands og butikker dedikerer flere og flere ressourcer til…
1. oktober 2020
Data og analytisk modenhed er afgørende
I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til…
1. oktober 2020
Can machines & AI become the brain of retail planning?
Retail head office managers need to think about whether sales are in line with…
1. oktober 2020
Måling af kundeadfærd
Brands behøver ikke kende kundernes inderste, kun deres karakteristika. ’Det er…
17. september 2020
Covid-19 er en meget grim gave
Krisetid er læringstid. Det er det altid. Det er nemt at sige lige nu, at vi…